BAYLAN'IN ÖYKÜSÜ Tarih ve fotoğraflarla Baylan’ı tanıyın ESKİ BAYLAN MÜDAVİMLERİ Kimler müdavimlerimiz SÖYLEŞİ Baylan’ın geleceği hakkında konuştuk BAYLANCILAR BAYLANI ANLATIYOR Baylan’ın geçmişinden bugüne uzanan hikayeler BAYLANCILARDAN “TADIMLIKLAR” Kısa hikayeler ve şiirler BÜYÜYEN BAYLAN Yeni şubemiz Close
SPESİYAL PASTALAR Mevsim meyveleri ile sınırlı sayıda üretilen özel pasta çeşitleri PAKET PASTALAR Kolayca alıp götürebileceğiniz günlük taze pasta çeşitleri BUTİK PASTALAR Düğün, nişan, baby shower, doğum günü ve benzeri tüm özel günleriniz için pasta çeşitleri CUPCAKE VE KURABİYELER Yaratıcılıkta sınır tanımayan, yazılı, figürlü rengarenk cupcake çeşitleri MAKARON KULELERİ Özel günlerin tamamlayıcısı, misafirlerin gözdesi macaron kulesi çeşitleri Close
BEBEK BAYLAN MENÜ Bebek Baylan’ın huzurlu atmosferinde birbirinden lezzetli Baylan tarifleri eşliğinde gününüze ışıltı katabilirsiniz. KADIKÖY BAYLAN MENÜ Kadıköy Baylan'ın nostaljik havası eşliğinde Baylan'ın klasiklerini tadımlayarak kendinizi lezzetin büyüsüne kaptırabilirsiniz. GALATAPORT BAYLAN MENÜ Galataport Baylan'ın kusursuz deniz manzarası eşliğinde Baylan'a özgü, damak tadınızı renklendirecek tariflerimizi deneyimleyebilirsiniz. Close
Diğer Müdavimler Edip Cansever Şair (1928 – 1986) Özgeçmişi İstanbul'da doğdu. İstanbul Erkek Lisesi’ni bitirdi. Kapalıçarşı’da turistik eşya ve halı ticareti yapmaya başladı. 1976’dan sonra yalnızca şiirle uğraştı. İlk şiiri 1944'te İstanbul dergisinde yayınlandı. Yücel, Fikirler, Edebiyat Dünyası, Kaynak dergilerinde çıkan ilk gençlik şiirlerini İkindi Üstü kitabında topladı. Bu şiirlerde varlıklı, her şeye yaşama sevinciyle bakan bir gencin avarelikleri, duyguları ön plandaydı. 1951'de Nokta dergisini çıkardı. Bu dergi genç şairlerle ve yazarlarla tanışmasını sağladı. İlk kitabından 7 yıl sonra yayınladığı Dirlik Düzenlik bu dönemin ürünüdür. Bu kitaptaki şiirlerde düşünceyi dil içinde eritmeye yönelen, özlü bir söyleyiş ve çarpıcı biçim arayan, toplumsal eleştiri için mizah aracını kullanan bir tutum görüldü. 1957'de yayınlanan Yerçekimli Karanfil ile kendisine özgü bir şiir evreni kurdu. İkinci Yeni Akımı'nın özgün örneklerini verdi. Yenilik, Pazar Postası, Yeni Dergi gibi dönemin sanat yayınlarında şiirsel canlılığı besleyen şairlerden biri oldu. Şirinde zamanla sevinç yerini bunalıma, toplumsal dengesizlikleri eleştirme kaygısı yerini yıkıcı bir umutsuzluğa bıraktı. "Dize işlevini yitirdi" gerekçesiyle yeni arayışlara yöneldi. Şiirde tiyatrodan esinlenen diyaloglar kullandı. "Nerde Antigone", "Tragedyalar", "Çağrılmayan Yakup" bu dönemin ürünleri. Yine de İkinci Yeni içindeki bazı şairler gibi anlamsızlığı savunmadı. Kapalı, anlaşılması güç, yine de anlamdan ayrılmayan bir şiire yöneldi. Çok farklı imgeler kullanırken bile düşünce öğesini gözardı etmedi. Yapıtlarına tutarlı bir bütünlük kazandırdı. Şiirinde düzyazı olanaklarını kullanmaktan da çekinmedi. Yalnız şiirleriyle değil tepkileri ve yaşama biçimiyle de kendisinden söz ettirdi. Sürekli yazan, yayınlayan bir şair olarak ilgileri hep üstünde tuttu. Eserleriİkindi Üstü (1947)Dirlik Düzenlik (1954)Yerçekimli Karanfil (1957)Umutsuzlar Parkı (1958)Petrol (1959)Nerde Antigone (1961)Tragedyalar (1964)Çağrılmayan Yakup (1966)Kirli Ağustos (1970)Sonrası Kalır (1974)Ben Ruhi Bey Nasılım (1976)Sevda ile Sevgi (1977)Şairin Seyif Defteri (1980)Yeniden (1981)Bezik Oynayan Kadınlar (1982)İlkyaz Şikayetçileri (1984)Oteller Kenti (1985) DüzyazıGül Dönüyor Avucumda (Ölümünden sonra, 1987)Şiiri Şiirle Ölçmek: Şiir Üzerine Yazılar, Söyleşiler, Soruşturmalar (Hazırlayan: Devrim Dirlikyapan. Yapı Kredi Yayınları, 2009) Ödülleri1958 Yeditepe Şiir Armağanı (Yerçekimli Karanfil ile)1977 Türk Dil Kurumu Şiir Ödülü (Ben Ruhi Bey Nasılım ile)1982 Sedat Simavi Edebiyat Ödülü (Yeniden ile)